Yamaha Neo`s
Spojrzalem wlasnie na opis Atali - rozpoczalem go od daty zakupu.
Zeby sie nie wylamac i trzymac jakis szyk strony takowa informajce zamieszcze rownierz na poczatku.
Skuter nabylismy na poczatku czerwca 2003 roku. W momencie nabycia mial jeszcze okola miesiaca gwarancji.
Skuter nieodblokowany, niegmerany, mozna zalozyc ze prawie nowy. Ladny (kwestia gustu), uzytkowany wczesniej przez kobiete, co akurat wcale nie musi byc argumentem na plus. Bo wiadomo, ze kobiety traktuja bardziej uzytkowo, bez zastanowienia sie co i jak i dlaczego by nie lepiej. Nie mniej czynnosci serwisowe wykonane byly, tak wiec technicznie nic do zarzucenia nie moglem miec.
Sam skuter:
Poniewaz uznalem za bezcelowe meczenie siebie, zony i skutera jazda z predkoscia 55 km/h pierwsza czynnoscia bylo jego odblokowanie.
Na stronach www wyczytalem informacje jakoby blokad mialy byc trzy: podkladka na variatorze, zawirowywacz spalin i zwezka w kolektorze dolotowym. Tego ostatniego osobiscie nie stwierdzielem - co do wczesniejszych owszem byly ale juz nie ma.
Jaki przyniosly efekt moje dzialania - po zdjeciu podkladki, nieznaczny przyrost predkosci, dobrze odczuwalny przy zjezdzie z gorki. Widac zrezta na kolach variatora, ze pasek przed zdjeciem podkaldki "wychodzil" tylko do polowy jego wysdokosci - coz tak to w koncu ma dzialac.
Sam zawirowywacz - poniewaz uznalem, ze przyjeta przeze mnie kolejnosc jest sluszna - najpierw podkladka potem wydech, jak najszybciej postanowielm pozbyc sie tej nieszczesnej rurki. Efekty: Predkosc maxymalna wzrosla do ok 75 km/h, za to zwawosc skuterka - nieporownywlanie lepsza. Lepiej przyspiesza, lepiej jezdzi, slowem odzyskla stlumionego w nim ducha.
Uwagi - przy zdjeciu podklaki zweryfikowalem rolki - do wymiany. Ich przebieg 6900. Nie jest tajemnica, ze jest to czesc eksploatacyjna i wymiana ich przypada przy 5000 - 15 000 km. Jednak pamietajac jeszcze Atale, jej przebieg prawaie 10 000 km i rolki w stanie dobrym bylem nazwijmy to rozczarowany.
Wyposazenie
Zegary - predkosciomierz i wskaznk paliwa + 3 kontrolki. W sumie standard, choc w modelu na rok 2003 zamontowano juz zamiast wskaznika paliwa wyswietlacz cieklokrystaliczny, informujacy dodatkowo o aktualnej godzinie. Nawet fajnie toto wyglada :-).