Yamaha Neo`s
Spojrzalem wlasnie na opis Atali - rozpoczalem
go od daty zakupu.
Zeby sie nie wylamac i trzymac jakis szyk strony
takowa informajce zamieszcze rownierz na poczatku.
Skuter nabylismy na poczatku czerwca 2003 roku.
W momencie nabycia mial jeszcze okola miesiaca gwarancji.
Skuter nieodblokowany, niegmerany, mozna zalozyc
ze prawie nowy. Ladny (kwestia gustu), uzytkowany wczesniej przez kobiete,
co akurat wcale nie musi byc argumentem na plus. Bo wiadomo, ze kobiety
traktuja bardziej uzytkowo, bez zastanowienia sie co i jak i dlaczego by
nie lepiej. Nie mniej czynnosci serwisowe wykonane byly, tak wiec technicznie
nic do zarzucenia nie moglem miec.
Sam skuter:
Poniewaz uznalem za bezcelowe meczenie siebie,
zony i skutera jazda z predkoscia 55 km/h pierwsza czynnoscia bylo jego
odblokowanie.
Na stronach www wyczytalem informacje jakoby blokad
mialy byc trzy: podkladka na variatorze, zawirowywacz spalin i zwezka w
kolektorze dolotowym. Tego ostatniego osobiscie nie stwierdzielem - co
do wczesniejszych owszem byly ale juz nie ma.
Jaki przyniosly efekt moje dzialania - po zdjeciu
podkladki, nieznaczny przyrost predkosci, dobrze odczuwalny przy zjezdzie
z gorki. Widac zrezta na kolach variatora, ze pasek przed zdjeciem podkaldki
"wychodzil" tylko do polowy jego wysdokosci - coz tak to w koncu ma dzialac.
Sam zawirowywacz - poniewaz uznalem, ze przyjeta
przeze mnie kolejnosc jest sluszna - najpierw podkladka potem wydech, jak
najszybciej postanowielm pozbyc sie tej nieszczesnej rurki. Efekty: Predkosc
maxymalna wzrosla do ok 75 km/h, za to zwawosc skuterka - nieporownywlanie
lepsza. Lepiej przyspiesza, lepiej jezdzi, slowem odzyskla stlumionego
w nim ducha.
Uwagi - przy zdjeciu podklaki zweryfikowalem rolki
- do wymiany. Ich przebieg 6900. Nie jest tajemnica, ze jest to czesc eksploatacyjna
i wymiana ich przypada przy 5000 - 15 000 km. Jednak pamietajac jeszcze
Atale, jej przebieg prawaie 10 000 km i rolki w stanie dobrym bylem nazwijmy
to rozczarowany.
Wyposazenie
Zegary - predkosciomierz i wskaznk paliwa + 3 kontrolki.
W sumie standard, choc w modelu na rok 2003 zamontowano juz zamiast wskaznika
paliwa wyswietlacz cieklokrystaliczny, informujacy dodatkowo o aktualnej
godzinie. Nawet fajnie toto wyglada :-).